H&M testar rabattkuponger i mobilen

Jag minns att Ericsson höll på att testa erbjudanden till mobilen för tio år sedan, när jag jobbade där. Tanken var att butikerna skulle skicka ut erbjudanden till mobilen när man var i närheten. Jag vet inte exakt vad det föll på men någon färdig produkt blev det aldrig. Sen dess har jag både varit med och skissat på olika lösningar och läst om en hel del försök, men det har aldrig varit något som slagit igenom.

Men nu i helgen när jag var på stan fanns det plötsligt ett erbjudande i min mobil när jag logga in i Foursquare. Det var H&M som erbjöd alla som checkade in på H&M 20% rabatt.

H&M foursquare erbjudande

Nu är jag lite osäker på hur stort Foursquare är i Sverige och om de kommer att lyckas få snurr på detta. Men en sak är jag övertygad om och det är att rabattkuponger och erbjudanden direkt i mobilen kommer att bli en jättemarknad för marknadsföring.

Annonser
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s