Vi köper inte produkter, vi köper visioner

Inom marknadsföring är det väl känt att man inte kan sälja på logik. Man säljer på känslor och motiverar köpet med logik. Här reder Simon Sinek ut begreppen och förklarar på samma tema varför bra ledare är de som kan entusiasmera.

, källa ted.com

Läs även Simon Sinek’s gästblogg-inlägg ”Blinded by your own product” på micco.se, om hur Starbucks har tappat fokus på vad det egentligen är de säljer.

Annonser
Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s