Vad kostar det att annonsera i Google Adwords?

Med Goolge Adwords bestämmer du själv hur mycket du vill annonsera för. Dels sätter du en dagsbudget och dels ett maxtak för hur mycket du är beredd att betala när någon klickar på din annons. Det fungerar nämligen så att du bara betalar ifall någon verkligen klickar på din annons.

  • Du sätter själv en dagsbudget, t ex 100 kr/dag.
  • Du betalar endast när någon klickar på din annons. I Adwords kallas det, Cost per Click (CPC).
  • I innehållsnätverket tillkommer en kostnad per visningar. Det benämns Cost per Million (CPM) och kostnaden är oftast rätt låg.

Kostnaden per dag kan i realiteten variera lite, men utslaget över 30 dagar kommer kostnaden inte överstiga:

Kostnad = Dagsbudget x 30

Din dagsbudget kommer sedan att automatiskt användas i den budgivning som Google genomför vid varje sökning för att avgöra vilka annonser som ska visas.

Annonser
Det här inlägget postades i Adwords, Grunder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s