Google Adwords innehållsnätverk

När man skapar en annonskampanj i Google Adwords får man frågan om man även vill annonsera i Googles innehållsnätverk.

Du kan alltså välja om du vill att dina annonser ska visas på fler ställen än i Googles söktjänst. Det fungerar så att andra webbplatser upplåter annonsutrymme åt Google. Annonserna visas inte på alla webbplatser i detta nätverk, utan Google matchar de sökord du har köpt mot innehållet på webbsidan där annonsen ska visas och sedan görs den sedvanliga auktionen.

I innehållsnätverket kan dina textannonser visas, men du kan även skapa bild, video och mobilannonser.

Annonser
Det här inlägget postades i Adwords, Grunder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s