Att sälja mot företag

Image: jscreationzs / FreeDigitalPhotos.net

Jag håller precis på att sätta upp en Google Adwords kampanj åt en kund och slås återigen av skillnaden mellan konsument och business to business kommunikation. Att med en kanal som Google Adwords nå konsumenter med ett erbjudande känns mycket lättare än vad det gör att nå ut med ett erbjudande till ett annat företag.

När det gäller business to business måste jag först förstå vem det är jag ska nå och hur. Vem på företaget är det som fattar köpbeslutet? Vad har de för sökbeteende? Hur ska annonstexten utformas för att väcka intresse? Egentligen inte så stor skillnad mot för en vanlig konsumentkampanj. Är det bara att det är svårare att relatera till företagets verklighet än vad det är att sätta sig in hur jag som konsument skulle reagera?

Annonser
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s